Jdi na obsah Jdi na menu
 


Základní údaje o motorce Hyosung Aquila GV 250

Moje první motorka. 

Vyrobena v roce 2001 - kupovaná jako nová.

 

Technická data

Motor: čtyřtakt 249 ccm

Uspořádání: dvouvál do V

Výkon: 27 k. při 8000 ot./min.

Hmotnost: cca 170 kg i s náplněmi (155 kg bez náplní)

Převod: řetěz

Rozměry: délka: 2270 mm rozvor: 1500 mm nádrž: 14 l

Barva: červená tmavá (vlastně se jedná o kombinaci čevené a černé barvy)

 

DOPLŇKY

Doplňky Rok po pořízení dostala orig. opěrku (mimochodem velmi jí sluší), v roce 2005 třásně na hefty (momentálně sundané) a v roce 2006 dostala kožený válec pod světlo. 2010 přišla navigace. Poté přišly brašny, orlice na blatník a v roce 2019 nosič za opěrku. V následujícím roce vyhřívané hefty (za chladných rán velice příjemné). Rok 2021 přišel velký kožený válec za opěrku (na úschovu dvou přileb). Chtěl bych jí vylepšit např. i padacím rámem, přídavnými světly, koženým pásem na blatníky a bandu, atp.

Orlice na blatníku (originální ruční práce) už je sundaná. Musel jsem ji před každou technickou sundávat, protože měla ostré hrany na křídlech.  

PROBLÉMY A KURIOZITY

Nekupujte nikdy bike v motobazaru v Praze-Vokovicích (inno…). Hned při koupi jsem reklamoval nedoleštěný chrom pod sedlem ledviňáku. Poté místo nedoleštěného namontovali poškrábaný díl. Ihned po zimě jsem reklamoval baterii. Samozřejmě tam dali baterku se stejnými parametry, ale jinými rozměry, takže jsem měl velké problémy jí vyndat. Navíc stejně klekla a musel jsem koupit novou. No vlastně klekla proto, že mi odešlo čidlo neutrálu a šlo do zkratu, takže pořád vybíjelo baterku. Od výměny čidla a pořízení další nové baterie mám klid.

V roce 2018 proběhla výměna gum. Staré už byly příliš tvrdé a na některých místech začínaly puchřet. Nové jsou od stejného výrobce. V roce 2019 výměna řetězové sady a v roce 2020 brzdové destičky, ozubené kolo řazení. Takže občas je holt potřeba něco vyměnit, ale všechno je řešitelné.

Rok 2021 přinesl mou nepozorností kontrolu celé elektriky, protože se mi povedlo nechat klíček v zapalování přes noc (v poloze ON). Ráno pak nejenže byla vybitá baterie, ale odnesl to i nějaký vypálený kontakt. Sám se do elektriky nehrabu, tak holt musela do servisu.

V roce 2022 bude stroji 20 let !!! Tak doufám spolu oslavíme porcelánovou svatbu.

CESTOVÁNÍ

Nejčastěji mě můžete potkat v okolí Kladna, Berouna, Rakovníku či v okolí Prahy. Občas se ale objevím i v okolí Benešova, Lipenské přehrady či jinde v republice. Jelikož se snažím vyhýbat dálnicím (přeci jen bez plexi, které si myslím této motorce nesluší, jízda kolem 120 není o pohodě, ale spíše o tom, že má potom člověk vytahaný pazoury jak opičák), jezdím spíše po Středočeském kraji, poznávám krásy zdejší krajiny a zdejší historické památky a přírodní zajímavosti. Myslím, že než vyrazí člověk někam do zahraničí či na delší cestu, měl by poznat alespoň nejbližší okolí. A jelikož je tu fůra míst, kam jsem ještě nezavítal … Motku přes léto využívám i k dopravě do práce (Praha). Za poslední dva roky jsem tak nalítal stejnou porci, jako v předešlých deseti letech. Momentálně nalítáno 50 tis. Km.

SRAZY

Na srazy moc nejezdím, ale něco jsem přeci jen absolvoval. Byl jsem na Jawa srazu v Jizbicích (mohu jen doporučit – skvělá atmosféra, skvělí lidé a super zábava) a na srazu motorkářů v kempu Bucek (také skvělá akce - momentálně se tato akce odehrává na jiném místě). Srazu na Stochově (pravidelné přivítání a rozloučení se sezónou).

OBLÍBENÁ MÍSTA A TRASY

Mám rád hodně zatáček, nejlépe do kopce a tak se rád projíždím v okolí Berouna. Navíc tam jsou vcelku slušné silnice. Super trasa vede z Kladna přes V.Dobrou a Kyšice na Beroun. Smůla je, když před Berounem v serpentinách dojedete nějakou plechovku, to je pak o nervy najít místo k předjetí. A z Berouna je super cesta přes Nižbor a Lány zpět. Nejprve se jede kolem vody, kde jsou táhlé zatáčky, které se projíždí pod plynem a od Nižbora se jede lesem, takže pozor na stromy! Jsou tam některé zatáčky trochu záludné a není do nich vidět. Před Lány se najede na krásnou novou silnici, avšak rychlost je tu na několika místech omezena, což je velká škoda. No nakonec dojedete ke kruhovému objezdu a pak už je na vás kam dál. Pokud zpět do Kladna, můžete projet Lány kolem zámku nebo dojet na další kruháč a celé je objet.

Mezi má oblíbená místa patří různé vyhlídky, rozhledny, zámky, hrady nebo jen přírodní zajímavosti (rozvaliny, rybníky, jezera..), jako jsou Skryjská jezírka apod. Prostě všude tam, kde je zajímavá atmosféra a nejlépe, pokud se dá motkou zajet až na místo. Pro spočinutí využívám restaurace (nejlépe) s výhledem na zaparkovanou motku.